Методична робота школи – це цілісна система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, що сприяє удосконаленню професійної компетентності вчителів та підвищенню навчально-виховного процесу.
Науково- методична проблемна тема школи на 2016-2017н.р. –2020-2021н.р.:
«Формування життєвої компетентності – передумова підвищення якості освіти школярів».
Модель і структура над єдиною науково – методичною проблемою темою
Методична рада школи :
Ушакова Людмила Іванівна – голова методичної ради;
Орцева Тетяна Миколаївна – заступник голови методичної ради, заступник директора з навчально-виховної роботи;
Бурматова Ольга Михайлівна– заступник директора з виховної роботи;
Горощенко Тетяна Сергіївна – заступник директора з навчально-виховної роботи;
Дучка Світлана Олексіївна – керівник методичного об’єднання вчителів української мови і літератури, секретар методичної ради;
Давиденко Анжела Олександрівна – керівник методичного об’єднання вчителів іноземної мови;
Данилова Катерина Михайлівна– керівник методичного об’єднання вчителів предметів суспільно- гуманітарного циклу ;
Порчак Тетяна Володимирівна– керівник методичного об’єднання вчителів предметів природничого циклу ;
Піскорська Інна Олександрівна – керівник методичного об’єднання вчителів математики та інформатики ;
Смирнова Наталя Миколаївна – керівник методичного об’єднання вчителів предметів художньо- естетичного циклу ;
Ковальчук Юрій Володимирович– керівник методичного об’єднання вчителів фізичної культури, предмета «Захист України»
Вотріна Світлана Вікторівна – керівник методичного об’єднання вчителів початкової школи ;
Трибухіна Олена Анатоліївна – керівник методичного об’єднання вчителів трудового навчання;
Скорнякова Ольга Євгенівна – керівник методичного об’єднання класних керівників;
Скіба Світлана Іванівна – завідуюча шкільною бібліотекою;
Кудряшова Діана Станіславівна – практичний психолог.
Науково-методична проблемна тема:
«Єдиний освітній простір – шлях до формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів»
( 2021-2026)
МЕТА: Створити єдиний освітній простір школи, який дозволить сформувати навчально-пізнавальні та виховні компетенції учнів навчального закладу
ЗАВДАННЯ:
- Модернізувати зміст, форми і методи управлінської діяльності;
- створити інноваційне середовище, яке сприяє розвиткові творчого потенціалу педагога, стимулює інноваційну діяльність у школі;
- дослідити особливості розвитку навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів;
- вивчати проблеми формування навчально-пізнавальних та виховних компетенцій учнів в методичній літературі та в розробках педагогів практиків;
- Створювати розвивальне середовище, для реалізації конкурентноспроможнього випускника;
- Створювати єдиний безпечний освітній простір школи;
- Розробляти навчальні заняття із застосуванням безпечного освітнього простору школи;
- Організувати психолого-педагогічної підтримку становлення та розвитку кожного учня;
- Сформувати інформаційно-технологічної культуру всіх учасників навчально-виховного процессу;
- Забезпечувати соціальне замовлення на людину нового демократичного суспільства ;
- Надавати освітні послуги для задоволення потреб ринку праці
Етапи роботи над науково-методичною проблемою
«Єдиний освітній простір- шлях до формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів» (2021-2026)
№ |
Етапи |
Термін |
Зміст роботи |
1 |
Теоретичний Вивчення теорії, методики інновацій в освіті |
2021-2022 н.р. |
Підготовчий етап. Теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самореалізаії, накопичення теоретичного матеріалу. Створення умов для впровадження ефективних технологій для формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів |
2 |
Аналітичний Ознайомлення з нормативною базою, досвідом педагогів-новаторів |
2022-2023 н.р. |
Пошук, розвиток і стимулювання позитивної внутрішньої мотивації інтегрованих суб’єктів взаємодії навчально-виховного процесу, провідної ідеї підвищення ефективності навчально-виховного процесу, якості освіти школярів |
3 |
Практичний Системне формування єдиного освітнього простору з метою формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів . Впровадження інновацій в практику діяльності вчителів. |
2023-2024 н.р. |
Перехід до стратегії системного формування єдиного освітнього простору з метою розвитку навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів |
4 |
Систематизаційний Оформлення матеріалів практичного досвіду вчителів з питань навчання, виховання, участі у конкурсах, виставках педагогічних технологій |
2024-2025н.р. |
Реалізація науково-методичної проблемної теми у роботі педагогічного колективу,удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках школи, корекція діяльності вчителів, що мають проблеми. Формування внутрішньошкільної культури навчально-виховного закладу як спосіб створення середовища якості різних рівнів навчально-виховного процесу |
5 |
Підсумковий Підбиття підсумків роботи за всіма напрямами діяльності педагогічного колективу школи |
2025-2026 н.р. |
Побудова відкритої системи, що забезпечує кожному учневі та педагогу власну траекторію самоосвіти й саморозвитку Аналіз результатів опанування науково-методичною проблемою , узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду;узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності . |
Педагогічна рада «Проєкт реалізації створення єдиного освітнього простору школи для формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів»
З метою удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного й загального культурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності було проведено педагогічну раду «Проєкт реалізації створення єдиного освітнього простору школи для формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів».
На педагогічній раді було представлено та затверджено Проєкт реалізації нової науково-методичної проблемної теми «Створення єдиного освітнього простору школи для формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів» та проблемної теми школи « Компетентнісний підхід до формування здорового способу життя в умовах впровадження Концепції НУШ» .
Керівники творчих груп : «Єдиний інформаційний простір у школі» (Ушакова М.І.) , «Впровадження гуманної педагогіки в роботу початкової школи» (Павлова С.А.) , « Електронний документообіг. Електронний журнал- інновація , зручний онлайн- інструмент»( Баранченко О.Є.) познайомили з результати обробки даних щодо володіння педагогами змістом методичною проблемою, з висновками анкетування учнівського колективу, з перспективною методологією впровадження гуманної педагогіки в початковій школі, з аспектами підготовки до впровадження в практику роботи електронного журналу.
Учитель початкової школи Осадчук О.В. поділилась досвідом підвищення педмайстерності шляхом самоосвітньої діяльності .
Рефлексія педагогічної ради дозволила педагогам школи усвідомити важливість обраної науково- методичної проблемної теми та шляхів її реалізації.
.
Підвищення професійної компетентності педагога – запорука підвищення якості освіти
Навчальний семінар-тренінг « Використання середовища G –Suite під час очного, змішаного та дистанційного навчання»
З метою належного забезпечення процесу дистанційного режиму навчання з використанням інноваційних технологій в школі працює постійно діючий семінар- тренінг « Використання середовища G –Suite під час очного, змішаного та дистанційного навчання»
На його засіданнях вчителі школи навчилися створювати гул-курси з предметів, отримали практичні навички створення завдань різних типів, ознайомилися з правилами публікації цих завдань у гул-класах, розглянули на прикладах способи перевірки завдань, отриманих від учнів на сторінках гугл- класів. Знайомилися з можливостями використання вбудованого в гугл-курс журналу оцінок, проведення відео уроків.
Дана форма проведення семінарів -тренінгів сприяє розвитку пізнавальної активності педагогів, професійному вдосконаленню їх педмайстерності , формування в колективі атмосфери плідного співробітництва
Тренінг проводять вчителі школи Сиченко Л.В., Давиденко А.О., Баранченко О.Є. , які підвищили кваліфікацію на курсі « Розгортання та використання G –Suite в діяльності освітньої установи»
Педагогічна рада « Впровадження нового змісту освіти шляхом створення оптимальних умов для розвитку дітей. Підсумки І семестру»
Відповідно до річного плану роботи школи, 03.02.2020 року, відбулося засідання педагогічної ради « Впровадження нового змісту освіти шляхом створення оптимальних умов для розвитку дітей. Підсумки І семестру», на якій розглянули різноманітні умови успішного розвитку дитини під час освітнього процесу.
Заступники директора з навчально-виховної роботи Соколовська В.М., Горощенко Т.С презентували матеріали моніторингового дослідження успішності учнів за результатами семестрового оцінювання.
Учасники педради працювали у мікрогрупах. Так, учителі початкової школи ( спікер Машура О.А) ознайомилися з практичним досвідом інтегрованого навчання згідно з Концепцією НУШ, виготовили і презентували лепбук « Весна прийшла!». Учасники групи ( спікери Маркова О.В., Іванова Л.А.) розповіли про основні принципи соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами в умовах початкової школи, провели ділову гру, розробили модель соціалізації особистості.
Спікер Баранченко О.Є. ознайомила учасників своєї мікрогрупи з принципами фінської середньої освіти. Учителі працювали з метафоричними картами, які запропонувала шкільний психолог Кудряшова Д.С. , розробили модель « Родзинки фінської системи, які зацікавили Вас найбільше».
Спікер Мезінова Т.О. провела міні-тренінг « Інклюзивне навчання: сутність,принципи,переваги». Учасники познайомилися з теоретичним матеріалом щодо розуміння « інклюзивне навчання», « інклюзивне освітнє середовище», обговорили переваги інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами.
Спікер Кужільна Ж.С. провела рольову гру, де вчителі спробували себе в ролі дизайнерів, знайомилися з організацією освітнього простору навчальних кабінетів, з задоволенням пропонували власні ідеї оформлення класних кімнат.
Дана форма педагогічної ради сприяла розвитку творчої ініціативи педагогів, формування в колективі атмосфери плідного співробітництва.
Педагогічна рада-захист інновацій «Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження компетентнісно орієнтованого підходу, сучасних інноваційних технологій »
Відповідно до річного плану роботи школи, 03.12.2019 року, відбулася педагогічна рада-захист інновацій « Підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження компетентнісно орієнтованого підходу, сучасних інноваційних технологій » , де було розкрито різні сторони інноваційних технологій та досвід їх застосування у практичній діяльності.
Учасники мікрогрупи вчителів початкової школи (спікер Вотріна С.В.) провели ділову гру « Впровадження ігрових технологій в освітній процес початкової школи», склали ментальну карту.
Спікер другої мікрогрупи групи Гончаренко Н.В.,учитель історії , провів тренінг «Хмарні технології в освітньому процесі». Учасники ознайомились з теоретичною частиною роботи з Google диском та сервісом Padlet, тестували інформацію на практиці. Проведення SWOT аналізу визначило доцільність використання цих сервісів у педагогічній діяльності.
Спікер Данилова К.М., учитель історії, провела міні – тренінг « Роль візуальних джерел у протидії мові ворожнечі. Права людини і цінності». Учасники познайомилися з теоретичним матеріалом щодо розуміння мови ворожнечі, зрозуміли її причини та наслідки. Група презентувала «Дерево мови ненависті», аналізуючи «корені» проблеми, шляхи її вирішення в контексті Загальної Декларації прав людини .
Спікер Сиченко Л.В.,учитель української мови та літератури , ознайомила учасників групи з такими прийомами і методами , як : артскрайбінг, інтелект-карти, кроссенс. Результатом роботи групи стало створення власної інтелект-карти «Самоосвіта» та кроссенсу «Модель сучасного учителя».
Спікер Давиденко А.О., учитель англійської мови, продовжила серію тренінгів « Створення інтерактивного навчального середовища для підвищення мотивації та організації ефективного освітнього процесу шляхом застосування онлайн-сервісу Learning Apps». Учасники тренінгу вчилися створювати власну вправу, використовуючи шаблон « Класифікація», в основі якого лежить діаграма Венна. Побували у ролі учня, відпрацювавши виконання вправи через сканування QR коду власним пристроєм, отримали електронний кейс методичних матеріалів.
Дана форма педагогічної ради сприяла розвитку пізнавальної активності педагогів, їх творчої ініціативи, самоосвіти, формування в колективі атмосфери плідного співробітництва.
Тренінг « Шляхи застосування онлайн-сервісу Learning Apps. Використання хмарних сервісів у звітності освітнього процесу »
Відповідно до річного плану роботи школи 28-29 жовтня 2019 року на базі шкільного методичного кабінету проведено тренінг для вчителів школи «Створення інтерактивного навчального середовища для підвищення мотивації та організації ефективного освітнього процесу». Мета заходу – підвищення рівня інформаційно-цифрової компетентності педагогів.
Друге заняття циклу тренінгів на тему « Шляхи застосування онлайн-сервісу Learning Apps. Використання хмарних сервісів у звітності освітнього процесу », провели Анжела Давиденко, вчитель англійської мови, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів іноземної й Олена Баранченко, вчитель інформатики і математики. Учасники заходу виконали низку практичних завдань для вдосконалення рівня професійної компетентності та забезпечення якісного впровадження діяльнісних методів навчання в освітній процес.
Педагогічна рада «Підсумки роботи колективу за 2018-2019 навчальний рік та пріоритетні завдання на 2019-2020 навчальний рік у контексті реалізації Концепції Нової української школи».
Відповідно до річного плану роботи школи, 30.08.2019 р., відбулася педагогічна рада.
З метою удосконалення професійної компетентності учителів практичну частину заходу було проведено у формі локацій (тематичних тренінгів), які діяли одночасно.
Так, вчитель англійської мови Давиденко А.О. провела тренінг «Створення інтерактивного навчального середовища для підвищення мотивації та організації ефективного освітнього процесу шляхом застосування онлайн-сервісу Learning Apps з використанням принципу BYOD». Учасники тренінгу працювали у мікрогрупах, удосконалюючи вміння роботи з онлайн-інструментами для створення інтерактивних онлайнових вправ та ігор у навчанні і вчилися кодувати інформацію в QR кодах.
Тематика другого тренінгу була присвячена інфо-медіа грамотності педагогів XXI століття ( тренери Ушакова Л.І., директор і Данилова К.М., учитель історії). Учасники тренінгу активно працювали в групах: знайомилися з термінами « пропаганда», « інформація», «фактори впливу на свідомість громадян», досліджували роль медіа, протидії пропаганді, маніпуляцій та мови ворожнечі, презентували власні проєкти.
Учителі початкової школи спрямували тематику тренінгу на основні засади нової української школи. Під керівництвом учителів Важеніної О.А., Іванової Л.А., Воробйової Н.І було проведено ділову гру « Творчий педагог-творчі діти!», де кожен учасник мав змогу проявити спритність, кмітливість, нестандартність мислення і власноруч виготовити класну кімнату з осередками, використовуючи різні техніки: орігамі, аплікацію, лего.
Проведені тренінги спонукали усіх педагогів використовувати прийоми творчості в практичній роботі.
Сторінками Декади педагогічної майстерності
Згідно з річним планом роботи школи , з метою активізації творчого потенціалу педагогів, впровадження педагогічних досягнень науки , удосконалення фахової майстерності , обміну досвідом з використання інноваційних технологій з 19.02.2018 року в школі розпочалася Декада педагогічної майстерності .
Використання хмарних сервісів на уроці історії України. Тема: « Культура України середи 1960 – першої половини 1980 років» . 11-Б клас. Учитель Гончаренко Н. В.
Інтерактивні вправи засобами онлайн –сервісу Learning Apps на уроці англійської мови . 9-В клас. Тема : « Чарльс Дікенс . « Різдвяна пісня» . Домашнє читання. Учитель Давиденко А.О.
ІКТ на уроці основ здоров’я для формування ключових компетентностей учнів. Тема : «Профілактика порушень зору та постави» . 5-Г клас. Учитель Пронюшкіна М.С.
Постійна активізація взаємодії на уроці англійської мови шляхом впровадження інтерактивних технологій навчання. 3-Б клас.
Тема уроку: « Святковий квест Санта Клауса» . Учитель Жилін Д.С.
(2021-2026)
№
|
Етапи |
Термін |
Зміст роботи |
1 |
Теоретичний Вивчення теорії, методики інновацій в освіті |
2021-2022 н.р. |
Підготовчий етап. Теоретичне дослідження проблеми, опанування науково-теоретичних основ і технологій діяльності з розвитку особистості та її самореалізаії, накопичення теоретичного матеріалу. Створення умов для впровадження ефективних технологій для формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів |
2 |
Аналітичний Ознайомлення з нормативною базою, досвідом педагогів-новаторів |
2022-2023 н.р. |
Пошук, розвиток і стимулювання позитивної внутрішньої мотивації інтегрованих суб’єктів взаємодії навчально-виховного процесу, провідної ідеї підвищення ефективності навчально-виховного процесу, якості освіти школярів |
3 |
Практичний Системне формування єдиного освітнього простору з метою формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів . Впровадження інновацій в практику діяльності вчителів. |
2023-2024 н.р. |
Перехід до стратегії системного формування єдиного освітнього простору з метою розвитку навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів |
4 |
Систематизаційний Оформлення матеріалів практичного досвіду вчителів з питань навчання, виховання, участі у конкурсах, виставках педагогічних технологій |
2024-2025н.р. |
Реалізація науково-методичної проблемної теми у роботі педагогічного колективу,удосконалення освітнього процесу, формування перспективного педагогічного досвіду у рамках школи, корекція діяльності вчителів, що мають проблеми. Формування внутрішньошкільної культури навчально-виховного закладу як спосіб створення середовища якості різних рівнів навчально-виховного процесу |
5 |
Підсумковий Підбиття підсумків роботи за всіма напрямами діяльності педагогічного колективу школи |
2025-2026 н.р. |
Побудова відкритої системи, що забезпечує кожному учневі та педагогу власну траекторію самоосвіти й саморозвитку Аналіз результатів опанування науково-методичною проблемою , узагальнення досвіду роботи педагогами, систематизація накопиченого досвіду;узагальнення досвіду роботи колективу, висвітлення результатів діяльності . |