Методичне об’єднання вчителів предметів суспільно- гуманітарного циклу

  • HOME »
  • Методична робота »
  • Методичне об’єднання вчителів предметів суспільно- гуманітарного циклу

ALIK

Педагогічне кредо: 

  «Учитель – це вічний двигун людської душі, а вчительська праця – це щоденна творчість і мистецтво»

                                                     В.О.Сухомлинський

 

Склад методичного об’єднання:

Данилова Катерина Михайлівна – керівник методичного об’єднання, учитель вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання – методист, педагогічний стаж – 35 років;

Гончаренко Назар Валерійович – учитель кваліфікаційної категорії – спеціаліст, стаж роботи – другий рік;

Кригіна Лариса В’ячеславівна – учитель І кваліфікаційної категорії, педагогічний стаж – 21 рік;

Удовиченко Лідія Миколаївна – учитель І кваліфікаційної категорії, педагогічний стаж – 33 роки.

 

                                          Плекаймо обдарованих

Генії не падають з неба, вони повинні мати можливість отримати освіту й мати умови для розвитку.

А. Бебель

09 лютого 2018 року в Миколаївському обласному Центрі туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської  молоді проходив ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт.

Захист проходив у 3 відділеннях МАН: історичне, філософії та суспільствознавства, географії та ландшафтознавства. В історичному відділенні було представлено роботи 92-х учасників міста й області. Ємельянова Злата, учениця 10-Б класу, брала участь у конкурсі-захисті в секції «Історичне краєзнавство» (базова дисципліна «Історія України») ІІ обласного етапу, де посіла почесне друге місце.

Членами журі були Валерій Валерійович Чернявський – кандидат історичних наук, заступник директора Миколаївського обласного краєзнавчого музею; Погорєлов Анатолій Анатолійович — кандидат історичних наук, доцент кафедри історіографії, джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін навчально-наукового інституту історії та права Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського; Бондаренко Д.В. – молодший науковий співробітник Національного історико-археологічного заповідника «Ольвія» НАН України.

Нещодавно учні 10-Б класу Чуприна Дмитро та Ємельянова Злата брали участь в міському та обласному конкурсах «Об`єднаймося ж брати мої!», де посіли призові місця у номінації «Історія України і державотворення».

Вітаємо переможців, бажаємо подальших успіхів у навчанні та науково-дослідницькій роботі.

Данилова К.М.

Гончаренко Н.В.

Українське суспільство і пам’ять про Голокост

28 січня у міжнародний день пам’яті жертв Голокосту «Українським центром вивчення історії Голокосту» проведено XI круглий стіл «Українське суспільство і пам’ять про Голокост: наукові та освітні аспекти». Участь у форумі взяло більше 100 чол. – науковці, вчителі, громадські діячі. Із захопленням взяла участь у роботі Круглого столу.

Під час заходу обговорювались питання:

– проблеми інтеграції історії Голокосту та інших геноцидів в загальнонаціональний історичний контекст,

– складнощі та перспективи викладання історії Голокосту в Україні,

– творення місць пам’яті – запланована окрема сесія для обговорення проблематики меморіалізації Бабиного Яру,

– історія Голокосту у спогадах.

На круглому столі відбулася презентація посібника для вчителів «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії». Кульмінацією заходу стала дискусія з питання меморіалізації Бибиного Яру (довідачі – київські науковці В’ячеслав Ліхачов та Віталій Нахманович).

Сподіваємось на тісну співпрацю з «Українським центром вивчення історії Голокосту».

https://www.radiosvoboda.org/a/29005392.html

Данилова К.М.

«Забудеш рідний край — твоє всохне коріння»

З метою підвищення інтересу учнів до вивчення історії, виховання свідомих громадян України, в період з 11.12.2017 по 20.12.2017 року в Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 53 проходила традиційна декада історії. Модераторами заходів виступили Данилова К.М., Гончаренко Н.В., Кригіна Л.В.

Проведення предметної декади є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вивчення історії, стимулювання творчої активності учнів. Від того, наскільки цікавими, різноманітними, змістовними будуть заходи, наскільки активно братимуть участь у їх підготовці і проведенні учні та вчителі, залежить успіх цього важливого заходу. Заохочення школярів до участі в підготовці та проведенні предметної декади спонукає їх, з одного боку, до творчої дослідницької праці, з іншого – сприяє тому, що епізодичний інтерес формує сталий пізнавальний інтерес школярів та як наслідок творчу активність.

Цього року декада з історії проходила під гаслом: «Забудеш рідний край — твоє всохне коріння». Саме тому, більшість заходів носила краєзнавчий характер. Такий вибір пояснюється тим, що історичне краєзнавство – один з елементів історичної освіти та одна з найважливіших галузей шкільного краєзнавства. Воно ж є важливим засобом зв’язку школи з життям.

Історичне краєзнавство є одним із джерел збагачення учнів знаннями про історію рідного краю, засобом виховання любові до нього і формування громадянських понять і якостей. Значення краєзнавчої роботи важко переоцінити, оскільки вона дає можливість учням прилучитися до суспільно-корисної діяльності, пов’язаної зі збором історичного матеріалу, у захоплюючих для дітей формах. Саме тому в рамках декади проведено велику кількість різноманітних заходів.

Однією з форм проведення заходів були різноманітні інтелектуальні ігри, вікторини та турніри. Серед подібних можемо виділити краєзнавчий турнір «Миколаївський магнат» (6-Б, 6-В класи), вікторину «Подорож Київською Руссю» (7-В клас), гру «Найрозумніший» (9-В клас), вікторину «Україна в Другій світовій війні» (11-А клас). Під час цих заходів учні повторили, систематизували, розширили і поглибили знання з всесвітньої історії та історії України; розвинули уміння застосовувати свої знання і навички в нестандартних ситуаціях; вдосконалили уміння працювати в складі невеликої групи.

На базі десятих класів провели краєзнавчу конференцію «Вони прославили наш край своїми діяннями, працею та розумом». Учасники конференції продемонстрували якісні вміння пошуково-дослідницької роботи та ознайомили присутніх з важливими історичними постаттями нашого краю.

Приділили увагу творчим здібностям учнів. Так у паралелі 6-их класів провели виставку стіннівок «Історія очима дітей», 8-мі класи приготували стіннівки з теми «Козацькими стежками Миколаївщини». У 7-Д проведено конкурс малюнків «Середньовічний замок», який сподобався дітлахам.

Велику цікавість в учнів викликала виставка сімейних старожитностей «Коли речі починають говорити». Для участі у виставці приймались предмети, що вийшли з вжитку чи використовуються у наш час дуже рідко. Під час проведення виставки діти могли подивитись на цікаві речі та ознайомитись з їх призначенням.

Неоціненну допомогу у проведенні тижня історії надав Миколаївський обласний краєзнавчий музей, на базі якого відбувся музейний урок «Предтечі вольності святої» до 100-річчя Української революції для 9-А класу, а також екскурсія «Археологія Миколаївщини» для учнів 5-их класів.

Також цікавими та незабутніми заходами стали презентація проекту «На підступах до Миколаєва» (про оборонні бої на території Очаківського та Миколаївського районів Миколаївської області в липні-серпні 1941р.) учнями 8-В класу, вихованцями творчого об’єднання «Історичне краєзнавство» МОУТЕКУМ, а також презентація проекту молодіжної ініціативи «Паркан ідей» – вплив молоді на суспільні процеси сучасності».

Загалом декада досягла поставлених цілей. Закінчилася загальношкільною лінійкою, на якій було відзначено переможців та призерів конкурсів, турнірів, нагороджено грамотами та дипломами переможців змагань, що проводилися протягом декади, відзначили найбільш активних її учасників.

Данилова К.М.

Гончаренко Н.В.

 

                            Минуле  заради майбутнього

Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін«Нова Доба»,  метою якої є сприяння  демократизації суспільного  життя в Україні засобами історичної, громадянської та суспільствознавчої освіти,   в Київському міському будинку вчителя 12 жовтня    2017 року провела науково-практичну конференцію «Друга світова  війна. Сучасне переосмислення та інноваційне  викладання».  На офіційному відкритті з вітальним словом  до учасників конференції  звернулись

Станіслав Кульчицький  д-р історичних наук, професор, головний науковий співробітник Інституту історії України національної академії наук України, голова Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба»; Павло Полянський , державний секретар Міністерства освіти і науки України; Петро Кендзьор, д-р педагогічних наук, координатор освітніх проектів Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба».

Учасникам конференції був представлений он-лайн підручник «Друга світова війна .Сучасне  переосмислення та інноваційне викладання.»

Порушувалось  питання пам’яті про Другу світову війну в українському вимірі, тема військовополонених, остарбайтерів та інших жертв війни.

Формат конференції   вміщував   дискусії. обговорення  з запропонованої проблематики .

Петро  Кендзьор  познайомив учасників з проектом, за підтримки Європейського Союз «Інтеграція через діалог»

                                                                                             Катерина Данилова, вчитель історії.

             80-річчя Миколаївської області: минуле і сьогодення

20 вересня 2017 року в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся дослідницький краєзнавчий форум, присвячений 80-ій річниці Миколаївської області.

Метою заходу стало представлення результатів досліджень історії краю та його сучасного розвитку, приурочене до відзначення річниці регіону; активізація пошуково-дослідницької діяльності учасників освітнього процесу, підвищення їх інтересу до краєзнавства; посилення регіонального патріотизму; утвердження освітянських традицій формування історичної пам’яті та перспективного мислення громадян. Цікавим був формат заходу.

У рамках заходу працювала експертна платформа і його учасники мали можливість отримати відповіді на актуальні запитання щодо різних сфер розвитку регіону від спеціально запрошених експертів.

Відкрито виставку друкованих видань про Миколаївшину, а також виставку художників області, на якій представлені роботи В. Меркулова, Д. Артима, О. Артим, С. Завтури, Ю. Дзинтарса,                     В. Хізниченко.

У заході взяли участь науковці, педагоги-практики (учителі історії та суспільствознавства, економіки, географії), студенти вищих навчальних закладів, учні ЗНЗ області, працівники органів державної влади та місцевого самоврядування, представники громадських об’єднань, митці (понад 70 осіб).

Із вітальним словом до учасників форму звернулись в. о. директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації Г. Л. Каськова та доктор педагогічних наук, доцент, директор МОІППО В. І. Шуляр.

Педагоги області отримали рекомендації щодо використання матеріалів форму для проведення навчальних занять із суспільствознавчих, природничих та інших дисциплін, виховних заходів, активізації проектної та інших форм освітньої діяльності.

 

Моє місце

25-26  травня В Миколаєві  пройшов обласний  тренінг  для вчителів та учнів, організований і проведений Київським освітнім центром «Простір толерантності» з використання освітньої виставки «Моє місце» в  рамках договору про співробітництво МОІППО та Київського освітнього центру «Простір толерантності» на базі МОІППО. 

Із вітальним словом до учасників семінару звернувся В. Шуляр, д. пед. н, доцент, директор МОІППО, заслужений учитель України. Тренерами семінару були автори посібників з громадянської освіти і толерантності, фахівці з психології  – А. Ленчовська, М. Грінберг, У. Устінова, А.Книжний, К.Крейдерман.

У заході взяли участь 30 педагогів (учителі історії та суспільствознавства, практичні психологи, педагоги-організатори, заступники директорів шкіл із виховної роботи, педагогічні та науково-педагогічні працівники  МОІППО) та 20 учнів шкіл Миколаївської області.

 Виставка та освітні заходи для вчителів і учнів реалізуються у рамках проекту «Моє місце – інтеграційні заходи для дітей-переселенців у 4 південних областях України», підтриманого Міністерством закордонних справ Німеччини. Виставка ґрунтується на персональному підході. Кожна з вісімнадцяти Історій, розказана учасниками проекту – це Історія дуже особиста, але розказана вголос. Поєднані у проекті «МОЄ МІСЦЕ» – вони утворюють калейдоскоп інтимних, втім пізнаваних та спільних для тисяч українців думок і переживань. Чудова організація, змістове і практичне наповнення, спілкування і співпраця.  У ході семінару було розглянуто такі основні питання: ідентичність і людська гідність; інструменти формування цінностей і гуманістичного  світогляду в учасників освітнього процесу;  психологічні особливості роботи з дітьми-переселенцями; форми та методи роботи з батьками та учнями на тему «Школа як безпечний простір для дітей з різними ідентичностями»; проблеми професійного вигорання педагогів в сучасних умовах, вироблення стратегій їх подолання, бути почутим.

Співраця з колегами дає натхнення і сили працювати і діяти.

                                                                                                               Катерина Данилова

У співпраці з Centropa

У кінці березня я мала честь бути запрошеною громадською організацією Centropa (Central Europe Center for Research and Documentation (Австрія) спільно з організацією Trans.History (Німеччина) та центром студій політики пам’яті та публічної історії «Мнемоніка» (Україна), які провели міжнародний семінар «Civil Society, social and 20th Century Jewish History in Ukraine» («Громадянське суспільство, соціальні медіа та єврейська історія України 20-го століття»). У цьому заході взяли участь учителі з Молдови, України, Німеччини та Польщі. Семінар відбувався у місті Львові з 31 березня по 1 квітня 2017 р.

Змістовною та насиченою була робота семінару. Учасники прослухали лекції авторитетних спеціалістів у царині геноцидознавства  та мали можливість для обміну досвідом з викладання тем, присвячених злочинам тоталітарних режимів в Європі, осмислили їх наслідки для сучасного світу.

Дегтяр Вікторія (учениця 11-Б класу) представила на конкурс фільм «Єврейськими місцями м. Миколаєва».                                                                                                                 Катерина Данилова

Ми будуємо спільноту відповідального вчительства

17 березня відбувся регіональний mini-EdCamp Mykolaiv 2017 за темою «Школа-територія прав і демократії». Миколаївськап ЗОШ № 29 надала можливість долучитися до спільноти відповідального вчительства. У рамках заходу учасники мали можливість з перших вуст дізнатися про інновації та нові підходи в освіті тощо. Усіх присутніх чекали насичені та змістовні експертні та учительські локації. Змістовним та актуальним був майстер-клас «Права людини засобами візуальних джерел», який провела Олександра Козерог. Вразив виступ Остапа Стасіва, лідера та координатора освітньої ініціативи «Відкритого Університету Майдану», про значення громадянської освіти для революції свідомості людини. А крім того EdCamp дає можливість кожному побути у колі однодумців, познайомитися з цікавими людьми, зустрітися з уже знайомими талановитими колегами та колежанками, зарядитися новими ідеями та позитивними емоціями!

                                                                                                             Катерина Данилова

100- річчя подій Української революції

У березні 2017 року виповнюється 100- річчя від початку Української революції 1917-1921 років одного з найскладніших і найважливіших періодів в історії Українського народу 20 століття. Ця доба була вершиною національно-визвольної боротьби, відродження української нації.

17 березня 2017 року до відзначення 100 – річчя подій Української революції  та вшанування пам’яті її учасників проведено семінар «Українська національна революція 1917 – 1921 рр. та Миколаївщина». Захід відбувся у співпраці та на базі Миколаївського обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми». Модераторами  заходу були: Теряник М.О. – науковий співробітник музею, вчителі міста – Данилова К.М (ЗОШ№53), Варшавська М.Ю. (МЮЛ), Соколова О.П. (ММЛ).  Учителям історії м. Миколаєва були запропоновані   різноманітні форми та методи роботи — робота з візуальними , текстовими джерелами.  Колеги  працювали в групах та представляли один одному свій досвід.

Учасники відвідали реліквійно-документальну виставку «Предтечі вольності святої».

Пропонуємо до ознайомлення та опрацювання матеріали семінару

https://padlet.com/eilialova2012/xzmtvodu8vgc 1917

https://padlet.com/eilialova2012/1f60yqlit16z 1918

https://padlet.com/eilialova2012/9sq5b5iw1ujn 1919-1922

                                                                                                              Катерина Данилова

 

«Використання хмарних сервісів в освітньому процесі».

13 грудня 2016 року вчителі – суспільствознавці долучилися до міського освітнього проекту «Використання хмарних сервісів в освітньому процесі».

Перше засідання відбулося на базі Миколаївської гімназії №4. Стати учасниками проекту виявили бажання 20 вчителів історії із ЗОШ №1, 3, 15, 20, 25, 27, 28, 43, 46, 47, 52, 53,  54, 57, 64, гімназій  №4, 41, ММЛ, класичного ліцею.

Модератори творчої групи  — вчителі Соколова О.П., Іртищева О.А., Аркуша К.В., Гончаренко Н.В., Гладун В.В. – ознайомили педагогів із  можливостями Google — диску та використанням їх у навчальному процесі. Окрім цього, працювали з іншими інтернет-сервісами та програмами, які може використовувати сучасний педагог для налагодження якісного навчального процесу.  Учасники заходу обмінялися  думками щодо дидактичних особливостей організації уроку історії з використанням ІКТ.

Учителі Миколаївської ЗОШ №53Данилова К. М. та Гончаренко Н.В. активно впроваджують дані технології у власній педагогічній діяльності.

                                                                                                                          Назар Гончаренко

 

Міжнародний  семінар   Centropa

З 25 по 27 січня Centropa і її партнер у Молдові (на базі ICTPD в Кишиневі) провели  перший навчальний семінар для молдовських освітян у  Кишиневі «Громадянське суспільство, мережеві служби комунікації та історія євреїв Молдови у 20 столітті».

 У  роботі Міжнародного семінару   Centropa  було запрошено 50 освітян, громадських активістів, журналістів з  Молдови, України, Німеччини та Польщі.

Centropa-це Єврейський історичний інститут, який знаходиться у Відні, Будапешті, Вашингтоні. Метою якого є сприяти розвитку таких демократичних цінностей, як плюралізм, та критичному обговоренню історії України 20-го та 21-го століть з акцентом на історії єврейського народу, Голокості  та Євромайдані.

Розказуючи про єврейську історію в Європі 20 століття ,  інститут використовує новітні технології, фільми мультимедіа та виставки. Програми  «Сentropa» стосуються більш за все того , як жили євреї, а не тільки історії їх знищення під час Голокосту.

Україна багатонаціональна держава , знати культуру іншого народу тільки збагатить нашу культуру, буде сприяти толерантності, протистояти стереотипам ,  антисемітизму та ксенофобії.

Залучення учнів до дослідницької діяльності єврейської історії міста буде сприяти формування громадянського суспільства і дотримання прав людини в Україні у XXI столітті .

Я мала честь бути запрошеною на участь у цьому заході. Українську делегацію представляли 6 учителів з Чернігівської, Чернівецької, Кіровоградської, Житомирської та Миколаївської областей.  Робота семінару була плідною, поєднувала різні форми роботи — робота з візуальними джерелами — використання сімейних фото, фільмів , інтерв’ю.Була прекрасна нагода поспілкуватись із колегами  з Польщі,  Німеччини, України.  Учителі ділились досвідом про використання фільму в якості методичного матеріалу на уроці, використання фото, як  джерела інформації.  Особисто я представила  матеріали позакласного заходу «Наш край в роки Другої світової війни» з використанням фільму «Повернення до Рівного».

 Цікавою  була лекція професора  Державного Університету  м. Рівне  Максима  Гона « Політикиа пам’яті  про Голокост в Україні»», екскурсія  «Єврейськими місцями Кишенева» .

Погоджуюсь із думкою команди  «Сentropa»  : «Ми не віримо в кордони. Історії є універсальними і об’єднують нас усіх. Ніхто не може краще навчити вчителя, ніж вчитель».

Методичні наробки колег з цієї проблематики можна знайти за посиланням (http://trans-history.org/uk/materiali/)

                                                                                                         Катерина Данилова, вчитель історії, ЗОШ №53

 

Декада історії 2016

«Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків, той сам не вартий пошани», – цей безсмертний вислів М.Т. Рильського відомий, напевно, кожному українцеві. Дійсно, важко переоцінити роль історичних знань для життя людини, адже саме досвід минулого сприяє формуванню свідомої особистості, яка здатна орієнтуватися в сучасних політичних та соціокультурних процесах. На сучасному етапі нагальною потребою є виховання у школярів активної громадянської позиції, рис патріотизму, релігійної та національної терпимості, що не можливо без поширення історичних знань. Тому в Миколаївській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 53 ведеться активна робота з метою залучення підростаючого покоління до пізнання історичного минулого людства.

 З 28 листопада по 07 грудня у школі проходила Декада історії, яка розпочалася з інформування, де учнів ознайомлено із планом заходів.

Протягом декади вчителями суспільних дисциплін Даниловою К.М.,    Гончаренком Н.В. та Кригіною Л.В. організовано заходи науково-розважального спрямування.

 

№ з/с Назва заходу
1 Виставка сімейних старожитностей «Коли речі починають говорити» (5-11 класи)
2 Виставка творчих робіт «Історичний погляд на епоху через творчу діяльність учнів» (5-11 класи)
3 Відвідування краєзнавчого музею «Кочівники на території нашого краю» (6-Б клас)
4 Виставка стіннівок «Миколаївщина очима дітей» (6-Д клас)
5 Історичний конкурс «Непізнана історія» (8-В клас)
6 Історична мультимедійна година «Високе Відродження – гімн людині, її величі і красі» (бібліотека ім. М. Кропивницького)    (8-А клас)
7 Конкурс проектів «Українська культура в XVI ст.» (8-А клас)
8 Музейний уроку «Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я  і Скіфії»    (8-А клас)
9 Тренінгове заняття до Дня толерантності «Змінитися на краще ніколи не пізно» (Обласна юнацька бібліотека) (8-А клас)
10 «Софія Київська – видатна пам’ятка українського мистецтва» (Бібліотека ім. М. Кропивницького) (8-А клас)
11 «Моя країна – Україна» — інтелектуальна гра Що? Де? Коли? (9 класи)
12 Виставка стіннівок «Вулиці розповідають» (9 класи)
13 Екскурсія «Українська революція і національно-визвольні змагання 1917-1921 рр. на Миколаївщині» (10-11 класи)
14 Виставка стіннівок «Видатні люди нашого міста» (10-11 класи)

Декада історії та правознавства виявилася дуже інформаційною, змістовною, динамічною. Кожен учасник заходів, що проходили, залишився задоволеним своєю працею. Найактивніші учасники декади відзначені грамотами.

У нас відкрито клуб Docudays UA

21 жовтня 2016 року в нашій школі розпочав свою роботу кіноклуб Docudays UA. Першими його глядачами стали вчителі школи. Модератор кіноклубу Данилова К.М. розпочала роботу з промови про роль документального кіно та його  значенні.

4 6

 в утвердженні демократичних цінностей в українському суспільстві. Катерина Михайлівна наголосила,що основна мета кіноклубу Docudays UA-розвивати критичне мислення,а також правове та естетичне виховання через систему медіа- інструментів для підвищення рівня знань у сфері прав людини.

5

 Відбувся перегляд фільму «Абетка»,вчителі активно включались  в процес обговорення. В ході обговорення

вирішувались такі проблеми:

-Чому право на освіту віднесено до прав людини?

-Чому світова спільнота вважає,що початкова освіта має бути обов’язковою?

Закінчилось  обговорення фільму у форматі «Гарячий мікрофон»:

-Яким чином освіта може сприйняти взагальнорозумінню,терпимості й дружбі між усіма народами,расовими чи релігійними групами.

Міжнародний семінар до роковин Бабиного Яру

Я мала нагоду бути запрошеною на міжнародний семінар, який був організований громадською організацією Centropa(Central Europe Center for Research and Documentation (Австрія) спільно з організацією Trans.History(Німеччина) та «Центром студій політики пам’яті та публічної історії «Мнемоніка»(Україна). Семінар «Civil Soviety,social media and 20 Century Jewish History in Ukraine» («Громадянське суспільство,соціальні медіа та європейська історія України 20–го століття»).У заході взяли участь понад 50 вчителів з України, Німеччини, Польщі та Молдови.

3 5 1

Семінар відбувався в Києві з 29 вересня по 1 жовтня 2016 р. і був присвячений роковинам трагедії Бабиного Яру. Упродовж трьох днів вчителі з різних країн Європи, прослухали лекції провідних спеціалістів та обмінялись досвідом викладання тем, присвячених злочинам тоталітарних режимів на теренах України в минулому столітті та осмисленню цих подій у сучасному світі.

2 4

Колеги з України, Німеччини, Польщі демонстрували роботи своїх учнів, присвячених проблематиці Голокосту. Надзвичайно велике враження залишала фотовиставка «Український єврейський сімейний альбом». Отриманий досвід для мене був цінним та корисним.

Плекаємо обдарованих

З 14 по 16 травня 2016 року в Києві проходив XVI Всеукраїнський конкурс учнівських дослідницьких і творчих робіт «Історія і уроки Голокосту»  ім. І.Б. Медвинського.

У цьому році  участь у конкурсі брало  14 областей України, а також учасники  з Білорусі та Молдови. У фінал для захисту пройшли 52 роботи. Всього в конкурсі взяли участь близько 60 учнів 8-11 класів і 42 вчителі з України, Білорусі та Молдови. Серед робіт були дослідження локальної історії, історії геноциду ромів в Україні, загальнотеоретичні і творчі роботи.

На  участь у захисті  учнівських робіт були запрошені  учні нашої школи  —  Дегтяр Вікторія,  Піскун Юлія   разом з учителем історії Даниловою Катериною Михайлівною.  Дегтяр Вікторія   стала лауреатом конкурсу.  Піскун Юлія з творчою роботою «Життя триває … Ми не можемо мовчати. Біль пам’яті» посіла  II місце.

Вітаємо переможців і сподіваєтось на подальшу творчу співпрацю.

4

2 3 1

Lenta_cu

PAGETOP